salji

Monday 25 July 2011

5 Tentang Otak Perempuan!!

Perempuan Menggemari Cabaran Di Usia Matangnyaa
Semakin matang seseorang pompuan ituu, semakin dia mnggemari cabaran dan risiko.
Bagi mereka, hidup akan terasa sepi dan kosong andai ia terlalu flat jerr...Selain tuu, pompuan di usia ni juga, memiliki keinginan kuat tuk melakukan lbeyy bnyak tuk dirinyaa..

Perempuan Melalui 2 Kali ' Masa Remaja'



Perempuan mengalami 2 kali perubahan fizikal dan hormon yg mmbawa perubahan kepada suasana hati dan ketidakselesaan scra fizikal. ' Msa Remaja' yg ke2 kalinya terjadi saat seseorang i2 akan memasuki masa menopaus yg mula terjadi swktu usianyaa 43 thun dan mncpai puncaknya sewaktu usia 47-48 tahun. Umumnya seamasa menopaus, perempuan akan mudah berpeluh pada malam hari n selalu terjadinya perubahan mood..



Otak Perempuan dipengaruhi oleh Kehamilan
Otak perempuan akan 4% merosot selama kehamilan hngga melahirkan. Namun situasi ini hanya smntara dan akan kmbali noramal stlah 6 bulan kelahiran..



Otak Perempuan berusaha mghindari Agresif
Perempuan cenderung mghindari sifat ini kerana memiliki pemikiran yang panjang. Namun i2 bukan la bererti tidak memiliki sifat agresif langsung, kerana perempuan boleh jadi agresif dalam cara yg berbeza dan lebey cnderung kpd perdebatan!...be careful k. =)



Otak Perempuan Dipengaruhi semasa Datang Period
Perubahan hormon yg terjadi akibat mestruasi juga mmpngaruhi otak dan tubuh seseorng perempuan i2, pemikiran, tenaga serta kepekaanya. Bagi kebanyakan perempuan, suasana hatinya akan mncapai titik terburuk saat 12 hingga 24 jam b4 menstruasi..
so, kpd guys...jgnlaa nk kacau girlz time ABC cmnii k!...=)

No comments:

Post a Comment

sila lah wat cucoq kat cniii!...heee
lagii banyak pon taperr...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...